Forretningsbetingelser for pressence aps

 

1. Baggrund

1.1 Disse betingelser udgør de generelle betingelser, der er gældende for alle Pressence ApS (”Pressence”) kunder (”Kunden”), uanset hvilken specifik aftale der er indgået mellem Pressence og Kunden (”Forretningsbetingelser”), herunder men ikke begrænset til om der er indgået en egentlig samarbejdsaftale eller accepteret et quote (”Aftalen”). 

1.2 Ved indgåelse af Aftalen med Pressence, accepterer Kunden Forretningsbetingelserne i sin helhed, medmindre andet skriftligt aftales mellem parterne. Forretningsbetingelserne er gældende i hele Aftalens løbetid.

1.3 Forretningsbetingelserne regulerer alle aspekter af samarbejdet mellem parterne, herunder men ikke begrænset til PR-rådgivning, udarbejdelse af strategi og pressemeddelelser (samlet ”PR-ydelser”). Forretningsbetingelserne suppleres af Aftalen og de øvrige aftaler, der i øvrigt indgås mellem parterne skriftligt eller mundtligt, vedrørende de specifikke detaljer for de PR-ydelser, som Pressence skal levere Kunden. 

2. Kundens forpligtelser og rettigheder

2.1 Ved indgåelse af Aftalen, accepterer Kunden, at det arbejde der skal udføres som led i leveringen af PR-ydelserne sker egenhændigt af Pressence. Kunden har ingen instruktionsbeføjelse i relation til selve udførelsen af PR-ydelserne, herunder og til eksempel hvilken PR-strategi der er bedst egnet og hvem der skal rækkes ud til med det formål at få produceret materiale om Kunden ud i offentligheden. 

2.2 Kunden kan fremsætte ønsker om og indgå i dialog med Pressence vedrørende selve udførelsen af PR-ydelserne. Er parterne uenige, er det Pressence der i sidste ende er beslutningsdygtig.

2.3 Kunden er forpligtet til at stille alt det materiale, som Pressence finder nødvendigt og relevant for at kunne levere PR-ydelserne, til rådighed for Pressence. 

2.4 Kunden er forpligtet til aktivt at medvirke til, at Pressence kan levere PR-ydelserne, herunder ved deltagelse i møder under projektforløbet og stille beslutningsdygtige og kompetente ressourcer til rådighed for Pressence. 

3. Pressences forpligtelser og rettigheder

3.1 Ved indgåelse af Aftalen, accepterer Pressence at levere de PR-ydelser, der er aftalt med Kunden inden for den tidshorisont, der er aftalt med Kunden. 

3.2 Pressence forpligtelse til at levere PR-ydelserne indebærer ingen garantier relateret til, at der med PR-ydelserne opnås et bestemt eller et positivt resultat, herunder men ikke begrænset til, at virksomheden opnår omtale i offentligheden, i bestemte medier eller lignende. Alle PR-ydelser leveres efter bedste evne og faglige standarder. Kunden er således indforstået med risikoen for, at PR-ydelserne ikke giver et resultat, og at Pressence ansvar er begrænset til levering af de aftalte PR-ydelser i overensstemmelse med de beskrevne specifikationer Aftalen. 

4. Samarbejdet og godkendelsesprocedure

4.1 Parterne forpligter sig til loyalt at samarbejde om leveringen af PR-ydelserne, herunder at stille relevant materiale til rådighed og medvirke ved deltagelse i møder mv. 

4.2 Ved udarbejdelse af pressemeddelelser gælder, at Pressence baseret på Kundens input udarbejder et udkast til pressemeddelelsen, som Kunden får fremsendt til gennemgang og godkendelse. Når godkendelsen er kommet frem til Pressence, er Pressence beslutningsdygtig i relation til at sende det frem til relevante og af Pressence udpegede kontaktpersoner. Kunden er indforstået med, at kontaktpersonerne er Pressences kontaktpersoner, og at Pressence ikke, hverken under eller efter leveringen af PR-ydelserne, er forpligtet til at udlevere informationer på kontaktpersonerne. 

4.3 Ved fastlæggelse af PR-strategien gælder, at Kunden kan fremsætte ønsker til strategien, men Pressence er beslutningsdygtig i sidste ende. Kunden accepterer således, at Kunden ikke har en instruktionsbeføjelse. 

5. Vederlag og betalingsbetingelser

5.1 Pressence er berettiget til, hvis ikke parterne har indgået anden særskilt aftale om betaling, at fakturere Kunden for op til det fulde aftalte beløb for alle PR-ydelser på det tidspunkt, hvor Pressence har:

a)Oplyst Kunden om den valgte PR-strategi, eller

b) Fremsendt en pressemeddelelse til Kundens godkendelse.
Det gælder uanset, at PR-ydelserne ikke på det tidspunkt kan betragtes som endeligt leveret. 

5.4 Pressence er i alle tilfælde og desuagtet punkt 5.1. berettiget til at fakturere Kunden for det fulde aftalte beløb tre (3) måneder efter Aftalens indgåelse. 

5.5 Alle fakturaer er forfaldne til betaling senest otte (8) dage fra fakturadato. Ved for sen betaling er Pressence berettiget til at kræve renter efter renteloven.

6. Immaterielle rettigheder

6.1 De immaterielle rettigheder til det arbejde, der udføres som led i leveringen af PR-ydelserne, tilfalder Pressence. Kunden har dog en ubegrænset brugsret til arbejdet, når dette overdrages til Kunden, hvilken brugsret der dog i alle tilfælde er betinget af, at Kunden har opfyldt sin betalingsforpligtelse jf. pkt. 5. 

6.2 Kunden er indforstået med og accepterer, at Pressence kan bruge det arbejde, der udføres på vegne af Kunden som led i leveringen af PR-ydelserne, til egne formål, herunder branding og markedsføring af Pressence. 

6.3 Kunden er ansvarlig for at sikre, at det materiale, der fremsendes til brug for input til leveringen af PR-ydelserne, ikke krænker tredjemandsrettigheder eller at informere Pressence om eventuelle tredjemandsrettigheder. I det omfang, at Pressence som led i levering af PR-ydelser krænker tredjemandsrettigheder, som er et resultat af Kundens input eller manglende information om tredjemandsrettigheder, forpligter Kunden sig til at holde Pressence skadesløs for ethvert krav fra tredjemand.

7. Fortrolighed

7.1 Parterne forpligter sig til at holde alle oplysninger om den anden part, som de får kendskab til under samarbejdet, fortrolige. Dette gælder, men er ikke begrænset til, oplysninger om forretningsgange, kunder, markedsføringsstrategier- og materiale, og andre ikke offentligt kendte oplysninger. Dette gælder dog ikke de oplysninger, som naturligt skal videregives eller på anden vis bruges, som led i leveringen af PR-ydelserne. Fortrolighedsforpligtelsen gælder også efter Aftalens ophør i en periode på fem (5) år. 

8. Misligholdelse

8.1 I tilfælde af misligholdelse af Aftalen og/eller disse Forretningsbetingelser fra en af parternes side, skal den anden skriftligt meddele den misligholdende part om misligholdelsen og give en rimelig frist til at afhjælpe forholdet. Virksomheden forpligter sig til at afhjælpe forholdet inden for en rimelig frist i det omfang afhjælpning er muligt.  

8.2 Pressence ansvar i tilfælde af misligholdelse er begrænset til direkte tab, som Kunden måtte lide som følge af misligholdelsen. Pressence kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab, herunder men ikke begrænset til driftstab, avancetab, tab af data, tab af goodwill eller andre følgeskader. 

8.3 I tilfælde af en parts grove uagtsomhed, er den anden part berettiget til at ophæve aftalen med øjeblikkelig virkning. Ophævelse fritager imidlertid ikke Kunden fra at betale for allerede leverede PR-ydelser. 

8.4 Pressence samlede ansvar over for Kunden er begrænset det aftalte beløb for de erlagte PR-ydelser, og i alle tilfælde maksimalt 200.000 kr. pr. forhold. 

9. Opsigelse

9.1 Aftalen er uopsigelig indtil det tidspunkt, hvor Pressence har:

c) Oplyst Kunden om den valgte PR-strategi, eller

d) Fremsendt en pressemeddelelse til Kundens godkendelse. 

9.2 Begge parter kan herefter opsige enhver aftale indgået mellem parterne med én (1) måneds varsel, dog således at der fortsat skal ske fuld betaling af igangsatte PR-ydelser på tidspunktet for opsigelsens virkningsdato, uanset om der er sket endelig levering af PR-ydelserne.

10. Tvistløsning

10.1 Enhver tvist mellem parterne i forbindelse med Aftalen og/eller disse Forretningsbetingelser skal i første omfang søges afklaret ved dialog og forhandling mellem parterne. Parterne forpligter til loyalt at samarbejde om at finde en mindelig løsning.

10.2 I det tilfælde det ikke er muligt at opnå en mindelig løsning gennem dialog og forhandling, kan enhver af parterne anlægge sagen ved de danske domstole. Tvisten skal afgøres efter dansk ret.

11. Kontakt

For spørgsmål til Aftalen og/eller disse Forretningsbetingelser, kan Pressence kontaktes på:

ns@nicolaisabro.dk
+45 50553296